Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_post_title meta=”off” featured_image=”off” module_bg_color=”rgba(255,255,255,0)” admin_label=”Post Title” title_all_caps=”off”][/et_pb_post_title][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row admin_label=”Row”][et_pb_column type=”2_3″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text admin_label=”Text”]

 

Birliğimiz 2013 yılından bu yana İstanbul Bilgi Üniversitesi işbirliğiyle yayıncılığı meslek edinmeyi düşünenlere ve yayıncılık sektörü çalışanlarına yönelik farklı konu ve seviyelerde farklı dönemlerde sertifika programları düzenleyerek sektörde nitelikli işgücünün artmasına katkıda bulunmuştur.

Direktörlüğünü ve eğitmenliğini Doç. Dr. Sevengül Sönmez’in üstlendiği eğitimlerde, yayınevi yönetici ve görevlileri, telif ajanları, çevirmenler gibi sektörün çeşitli dallarındaki uzmanlar da bilgi ve deneyimlerini aktarmaktadırlar.

Yayınevinin birimleri ve çalışma biçimleri, yayınevi kurma prosedürü, yayıncılıkla ilişkili meslekler, yayınevi-çevirmen ilişkileri gibi genel konuların işlendiği Yayıncılığa Giriş programında son zamanlarda sektörde ilgi çeken, yayıncılığın hukuki boyutları, fuarlar ve telif alışverişinin yayıncılıktaki önemi ve dijital yayıncılıktaki son gelişmeler gibi yayıncılığın diğer önemli faaliyetleri de detaylarıyla anlatılmıştır.

Yayıncılıkta pazarlama ve pazarlama stratejileri, yayıncılıkta temel pazarlama araçları ve uygulamaları, pazarlamada tamamlayıcı konular, pazarlama ve tanıtım planı hazırlama, dijital çağda pazarlama, perakende, e-kitap satışı ve online kitap satışları, satış ekibi yaratmak ve dağıtım konularının işlendiği Yayıncılıkta Pazarlama ve Satış programına alanlarında yetkin isimler konuk olarak deneyimlerini paylaşmışlardır.

Bir metnin dosyadan kitaba dönüşüm serüveninde editörün işlevi, editörün bu süreçteki iş adımları, yayınevinin diğer bölümlerindeki yetkililerle ve yayınevi dışında çalışan profesyonellerle kurduğu iletişim, kitabı okura sunmadan önceki zihin jimnastiği, tanıtım malzemelerinin hazırlığı ve kontrolleri konularının işlendiği Yayıncılıkta Editörlük Atölyesi’nde kurgu ve kurgudışı editörlüğü, çocuk yayıncılığı gibi özel alanlar da programın önemli bir kısmını oluşturmaktadır.

Yayıncılıkta Editörlük Atölyesi’nin devamı niteliğindeki İleri Düzey Editörlük Atölyesi’nde ise bir editörün metnin kurgusundan, teknik bilgilere, yazarlarla kurulacak ilişkilerin püf noktalarından, tasarımcıyla çalışmanın inceliklerine kadar bir editörün tek başına ve ekiple birlikte yapması gerekenler örnekler üzerinden tüm detaylarıyla anlatılmaktadır.

Eğitim alanlar arasında yayınevi çalışanları, öğrenciler ve çevirmenlerin yanısıra, yayıncılık sektörüne ilgi duyan farklı yaş gruplarından katılımcılar da bulunmaktadır. Programlara kayıt yaptıran Derneğimiz üyesi yayınevlerine %30 indirim kolaylığı sağlanmaktadır.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_sidebar area=”et_pb_widget_area_6″ admin_label=”Sidebar”][/et_pb_sidebar][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]