Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Frankfurt Kitap Fuarı için geri sayım

02.10.2011

Bu yıl 63. kez yayın dünyasına kapılarını açacak olan Frankfurt Kitap Fuarı, türünün dünyadaki en büyük ve meşhur örneği. Yayıncılar, kitapçılar, telif ajansı yetkilileri, film yapımcıları,  yazarlar… Yayıncılık endüstrisinin tüm aktörleri her yıl ekim ayında burada buluşuyor, endüstrinin en yeni trendlerini incelerken, dünyanın farklı coğrafyaları ile yeni iş bağlantıları kuruyor.

Fuar 100’den fazla ülkeden 7300’ü aşkın katılımcısı, 300.000’e yakın ziyaretçisi ve alanda çalışan 10.000’i aşkın gazeteciyle kitap, medya, haklar ve lisanslar konularında dünyanın en büyük pazarı.

Fuar için her yıl seçilen Onur Konuğu ülke, kendi tarihini, kimliğini, kültürünü ve edebiyatını dünyanın gözleri önüne serme imkanı buluyor. 2011’in Onur Konuğu olan İzlanda’nın Alman kültürel kurum ve kuruluşlarıyla işbirliği içinde hazırladığı sanat ve fotoğraf sergileri, konserler, sinema programları gibi bir dizi etkinlikler sayesinde ziyaretçiler ülkenin sanat ve kültürünün tüm veçheleriyle tanışacak.

2011’in sloganı: “Yeniden Düşün. Yenileştir.”

Juergen-Boos-2011-klein3Bu yıl Frankfurt Kitap Fuarı etkinliğe bir yenilik daha getirdi. Fuar tanıtımlarında logonun yanına iliştirilen slogan dikkatleri çekiyor: “Yeniden Düşün. Yenileştir.” (Rethink. Renew.)

Frankfurt Kitap Fuarı Direktörü Juergen Boos, Frankfurt Kitap Fuarı bloğuna gönderdiği yazıda, fuar ekibi olarak sloganın ardına yatan düşüncelerini şöyle anlatıyor:

“Yayıncılık endüstrisi hiç görülmemiş düzeyde heyecan verici bir dönüşümün içinde. Dijitalleşme yeni sunum ve işleme teknolojilerini doğurmakla kalmayacak, yeni işbirliği biçimlerine de ilham verecek. Hem yeni biçimlerin hem yayıncılık için yepyeni bir dönemin yükselişine tanıklık ediyoruz. Tüm değişikliklere rağmen, bir ‘ebedi’ sabit baki: insanın heyecan verici ve ilintili içeriğe olan ihtiyacı. Dijital girişimimiz Frankfurt SPARKS ile tam da bu ihtiyaca işaret ediyoruz. Bu bizim, sinema, oyun ve kitap yaratıcı endüstrileri arasındaki ilişkiyi inşa etme biçimimiz; zira kuşkum yok ki yayıncılığın geleceğinde multimedyaya dönük içerik önemli bir role sahip olacak.

Bu değişikliklerin bizim için önemi şu ki kitap dünyasındaki ve medyanın arka planındaki insanların öz-farkındalıkları da değişmekte. Bugüne kadar bir kitabı anımsatmak için sadece “bir kitap” demek yeterliydi. Oysa 1960’larda UNESCO’nun kitaba getirdiği tanım, bunun her zaman bu kadar basit olmadığını göstermişti: ‘Bir kitap, kapakları hariç en az 49 sayfası bulunan, ülkede yayınlanan ve kamuya açık tutulan süreli olmayan basılı yayındır.’ 1960’lara uzanan ve giderek büyüyen yeni terminoloji ihtiyacı, bugün hepimiz için çok önemli bir mesele. Kastımız en heyecan verici hikayeler, fikirler, imgeler ve bilgiler olduğu halde, “içerik” gibi beceriksiz ifadelerle idare ediyoruz. İçeriğin bu özellikleri giderek akışkan hale geliyor, basılı biçimlerden uzaklaşıyor. Yine de bir şey değişmiyor: Bunların her biri yaratıcı eserler olarak tarif edilebilir.

Frankfurt Kitap Fuarı’nın tüm müşterileri, “yaratıcı eser profesyonelleri”. Hepimiz yaratıcı eserlerin inceltmek, yayınlamak ve satmak için payımıza düşeni yapıyoruz. Kitap Fuarı, kendisini yayıncılık sektörünün gelişiminin sürekliliği ve başarısı için bir öncü, garantör ve sıçrama tahtası olarak görüyor. Burada yeni ortaklar buluşuyor, yeni pazarlar açılıyor ve projeler başlatılıyor, işbirliği anlaşmalarına giriliyor ve yeni iş modelleri geliştiriliyor.

2011’de bu bağlamda endüstriyel yenilenme için en önemli imkan Hall 6.0’da sağlanacak. Bu bölüm tamamen içerik ticareti için ayrıldı. Telif ajansları ve yeni yetenekleri arayanlar, bu yıl yepyeni bir içerik ticareti alanında konumlanacak: Hikaye Güdümlü İş Merkezi. Burada yaratıcı içerikler sinema, oyun ve kitap endüstrilerine satılabilecek, iyi fikirleri hayata geçirmek için ihtiyaç duyulan pratik destek sağlanabilecek.

Dijital çağın gücü yalnızca yaratıcılığı ve kültürü koruması değil, ayrıca ilintili bilgileri ayıklayıp topluma açık hale getirmesi. Bu bizim teknolojinin eline bırakabileceğimiz bir şey değil. 60 yıldan uzun süredir, Frankfurt Kitap Fuarı dünyanın içerik uzmanlarının önemli görevlerini sürdürebilmeleri için ihtiyaç duydukları taze dürtüleri her yıl buradan alabilmelerini sağlıyor. Yeni kurulan konferans markası, Frankfurt Academy de bunun önemli bir parçası.”

Frankfurt Kitap Fuarı’nın dijital girişimi Frankfurt SPARKS ile ilgili detaylı bilgi için:
http://ww2.book-fair.com/en/sparks.html